ຂ່າວພາຍໃນ

ທ່ານ ດຣ. ຄຳລຽນ ພົນເສນາ ລັດ­ຖະ­ມົນ­ຕີຊ່ວຍວ່າ­ການກະຊວງແຜນ­ການ ແລະ ການລົງທຶນຊີ້ແຈງຕາງ­ຫນ້າລັດ­ຖະ­ບານ ເຖິງຂໍ້ຊັກຖາມຂອງຄະ­ນະຜູ້ແທນທີ່ເຂົ້າຮ່ວມງານພົບປະ ສ້າງ­ສັນຂອງສະ­ມາ­ຄົມລວມສຳພັນເຊື້ອ­ສາຍຈີນຢູ່ຕ່າງ­ປະ­ເທດ ຄັ້ງທີ V ຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ 9 ພະຈິກຜ່ານມາ ທີ່ນະ­ຄອນ­ຫລວງວຽງຈັນ ກ່ຽວກັບໂຄງ­ການການດັ່ງ­ກ່າວໃນໂອ­ກາດທີ່ຂຶ້ນເຜີຍ­ແຜ່ແຜນພັດ­ທະ­ນາເສດ­ຖະ­ກິດ-ສັງ­ຄົມ ແລະ ນະ­ໂຍ­ບາຍການລົງທຶນຢູ່ລາວ ໂດຍທ່ານກ່າວວ່າ: ໂຄງ­ການກໍ່­ສ້າງທາງລົດ­ໄຟຄວາມໄວສູງຈາກນະ­ຄອນຫລວງວຽງຈັນ ສປປ ລາວຫາ ຊາຍແດນລາວ-ຈີນ ຖືເປັນໂຄງການທີ່ມີຂະ­ຫນາດໃຫຍ່ ແລະ ມີມູນຄ່າການລົງ­ທຶນສູງກວ່າ ໂຄງ­ການໃດໆໃນລາວ ເຊິ່ງທຶນທີ່ຈະນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນໂຄງ­ການນີ້ມີມູນຄ່າຫລາຍກວ່າໂຄງ­ການກໍ່ ສ້າງນ້ຳເທີນ II ເຖິງ 7 ເທົ່າ ໂຄງການໄດ້ມີການສຳຫລວດ ແລະ ເຮັດບົດວິ­ພາກດ້ານເຕັກ­ນິກວິ­ຊາການມາໄດ້ປີຫນຶ່ງແລ້ວທີ່ຈະຕ້ອງມີຄວາມລະ­ອຽດ ແລະ ຊັດເຈນ ເຊິ່ງປະ­ຈຸບັນຍັງຢູ່ໃນຂັ້ນຕອນດຳ­ເນີນການດ້ານເອ­ກະສານຢູ່ລະ­ຫວ່າງລັດ­ຖະ­ບານ ສປ ຈີນ ແລະ ໄທ ຫລັງຈາກນັ້ນກໍ່ສົ່ງມາຫາກະ­ຊວງການຄ້າຂອງໄທ ໃນການພົວ­ພັນກັບລັດ­ຖະ­ບານລາວ ແຕ່ຫລາຍຢ່າງແມ່ນອີງໃສ່ລະ­ບຽບ ແລະ ກົດ­ຫມາຍການລົງ­ທຶນຂອງ ສປ ຈີນ ຂະ­ນະທີ່ມີການຄາດຫາກໂຄງ­ການນີ້ຊັກຊ້າກໍ່ອາດຈະບໍ່ເຖິງ 70 ປີຕ້ອງມີການກໍ່­ສ້າງແນ່­ນອນ.

ແນວ­ໃດກໍ່ດີ ອີງຕາມຂໍ້ມູນການເປີດ­ເຜີຍຄັ້ງທຳອິດຂອງໂຄງ­ການດັ່ງ­ກ່າວໂດຍທ່ານ ສົມສະ­ຫວາດ ເລັ່ງສະຫວັດ ຮອງນາ­ຍົກລົດຖະມົນ­ຕີ ທັງເປັນຫົວຫນ້າຄະ­ນະຊີ້ນຳໂຄງ­ການດັ່ງ ກ່າວໃນກອງປະ­ຊຸມສະ­ໄຫມສາມັນເທື່ອທີ 10 ຂອງສະ­ພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VI ທີ່ຈັດຂຶ້ນໃນລະຫວ່າງທ້າຍປີທີ່ຜ່ານມາລະ­ບຸວ່າ: ໂຄງ­ການກໍ່­ສ້າງເສັ້ນ­ທາງຄວາມໄວສູງລາວ-ຈີນມີມູນຄ່າ ການກໍ່­ສ້າງທັງຫມົດ 7 ຕື້ໂດລາ ສະ­ຫະ­ລັດ (ສປ ຈີນຖືຮຸ້ນ 70% ແລະ ລາວຖື 30%) ຈາກຂໍ້ສະຫລຸບໃນເບື້ອງຕົ້ນໄລ­ຍະທາງ ແຕ່ຈຸດຊາຍແດນລາວ-ຈີນ ມາເຖິງນະ­ຄອນ­ຫລວງວຽງຈັນມີ ລວງຍາວທັງຫມົດປະ­ມານ 421 ກິ­ໂລ­ແມັດໃນນັ້ນ; ເສັ້ນ­ທາງທີ່ຈະຕ້ອງຜ່ານອຸ­ມົງມີລວງຍາວ ປະ­ມານ 190 ກິ­ໂລ­ແມັດ ແລະ ຕ້ອງໄດ້ສ້າງຂົວຍາວທັງຫມົດ 90 ກິ­ໂລ­ແມັດ ເຊິ່ງສະ­ເລ່ຍເສັ້ນ ທາງທີ່ຜ່ານອຸ­ມົງ ແລະ ຂົວ ແມ່ນກວມເອົາ 2/3 ຂອງເສັ້ນ­ທາງທັງຫມົດ.

ກ່ຽວກັບມາດ­ຕະ­ຖານເຕັກນິກລົດ­ໄຟແມ່ນໄດ້ກຳ­ນົດຄວາມໄວ 200 ກິ­ໂລ­ແມັດຕໍ່ຊົ່ວ­ໂມງສຳ­ລັບລົດ­ໄຟໂດຍ­ສານ ແລະ 120 ກິ­ໂລ­ແມັດຕໍ່ຊົ່ວ­ໂມງແມ່ນລົດ­ໄຟສຳ­ລັບສົ່ງສິນ­ຄ້າ. ສຳ­ລັບລາງແມ່ນກຳ­ນົດຕາມມາດຕະ ຖານສາ­ກົນມີລວງກວ້າງ 1.435 ມິນລີແມັດ ແລ່ນດ້ວຍກະ­ແສໄຟ­ຟ້າ, ສ້າງລະ­ບົບປ້ອງກັນການສັ່ນສະ­ເທືອນຂອງແຜ່ນດິນໄຫວໄດ້ໃນລະ­ດັບ 7 ຣິກເຕີ ເຊິ່ງການສ້າງແມ່ນອີງ­ໃສ່ມາດຖານເຕັກເນັກ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີຂອງຈີນ.

ສ່ວນສະ­ຖານນີຈະມີ 5 ສະ ຖານີໃຫຍ່ຄື: ສະ­ຖາ­ນີບໍ່ເຕັນ, ເມືອງໄຊ, ຫລວງພະບາງ, ວັງວຽງ ແລະ ນະ­ຄອນ­ຫລວງວຽງຈັນ ພ້ອມກັນນັ້ນກໍ່ຈະມີສະ­ຖາ­ນີນ້ອຍຈຳນວນຫນງລວມທັງ ຫມົດ 21 ສະ­ຖາ­ນີ, ດ້ານໄລ­ຍະການກໍ່­ສ້າງແມ່ນໃຊ້ 4 ປີໃຫ້ສຳເລັດ.

ໂຄງ­ການດັ່ງ­ກ່າວແມ່ນເປັນໂຄງ­ການທີ່ມີຄວາມຫມາຍດ້ານປະ­ຫວັດ­ສາດອັນຈະນຳຜົນປະໂຫຍດມາ­ສູ່ ສປປ ລາວຢ່າງມະຫາສານ ພ້ອມກັນນີ້ກໍ່ເປັນການປະ­ຕິ­ບັດກ່ຽວກັບແຜນນະໂຍ ບາຍເຮັດໃຫ້ປະ­ເທດລາວເປັນໃຈ­ກາງເຊື່ອມຕໍ່ກັບບັນ­ດາປະເທດໃນອະ­ນຸພາກພື້ນໃຫ້ປາ­ກົດຜົນເປັນຈິງ.
Samakomlao: ຊີ້ແຈງ! ຄວາມຫລ້າຊ້າໂຄງການລົດໄຟລາວ-ຈີນ

samakomlao.blogspot.com

ໂຄງ­ການສ້າງທາງລົດໄຟຄວາມໄວສູງລາວ-ຈີນ ທີ່ຈະເປັນກະ­ດູກສັນ­ຫລັງການເຊື່ອມຕໍ່ຂອງບັນ­ດາປະ­ເທດອາຊຽນ ຫາ ສປ ຈີນ ໄດ້ມີການເປີດ­ເຜີຍຄັ້ງທຳອິດໃນກອງປະ­ຊຸມສະ ໄຫມສາ­ມັນເທື່ອທີ 10 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VI ທີ່ຈັດຂຶ້ນໃນລະ­ຫວ່າງທ້າຍປີທີ່ຜ່ານມາ ໂດຍແຈ້ງ­ວ່າຈະເລີ່ມລົງ­ມືການກໍ່­

ใส่ความเห็น

ใส่ความเห็น

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Connecting to %s

บลอกที่ WordPress.com .

%d bloggers like this: